توصیه هایی برای امتحانات

توصیه هایی برای امتحانات

www.salehatschool.ir/show/?id=152

کد مطلب : 152  

اگر در امتحانات دچار اضطراب می شوید به این پیشنهادها نظری بیندازید.

دبیرستان دخترانه صالحات

salehatschool.ir  

نسخه ویژه چاپ

powered by : www.monazam.ir


 

پیش ثبت نام اینترنتی در دبیرستان دخترانه غیر دولتی صالحات

 

راه‌کارهایی برای مقابله با اضطراب امتحان

موارد زیر برخی از راه‌کارهایی است که می‌توانید قبل، حین و بعد از امتحان برای کاهش اضطراب انجام دهید.

1- از روش‌های مناسب مطالعه استفاده کنید تا روی مباحث امتحانی تسلط داشته باشید. این تسلط به شما کمک خواهد کرد تا بدون اضطراب و با اعتماد بیشتری برای امتحان آمادگی پیدا کنید.

2- در ضمن مطالعه، نگرش مثبت را حفظ کنید. به موفقیت، و نه شکست، فکر کنید. امتحان را به عنوان فرصتی در نظر بگیرید که میزان آموخته‌هایتان را نشان می‌دهید.

3- پیش از رفتن به جلسه امتحان، خوب استراحت کنید و غذای مناسبی بخورید. شب قبل از امتحان به اندازه کافی بخوابید. قبل از امتحان غذایی سبک و مقوی بخورید.

4- با توکل به خدا و تکرار ذکری که به آن عادت دارید، آرامش را به خود بازگردانید.

5- در طی امتحان آرام باشید. تنفس آرام و عمیق کمک کننده است. بر خودگویی‌های مثبت مانند «من می‌توانم این کار را انجام دهم»، تمرکز کنید.

6- برای امتحان، طبق برنامه پیش بروید. حتی اگر امتحان دشوار است نگران نشوید و برنامه مورد نظر را حفظ کنید.

7- با دیدن همکلاسی‌هایتان که قبل از شما امتحان را تمام کرده‌اند، دچار اضطراب نشوید. از زمانی که برای عملکرد بهینه نیاز دارید، استفاده کنید.

8- زمانی که امتحان تمام شد، موقتاً آن را فراموش کنید. تا وقتی که نتیجه این امتحان اعلام نشده کاری از دست شما برنمی‌آید. توجه و تلاش‌تان را روی تکالیف و امتحانات جدید متمرکز کنید.

9- زمانی که نتیجه امتحان اعلام شد، آن را تحلیل کنید و تا ببینید چه حد توانسته‌اید عملکرد بهتری داشته باشید. از اشتباهات و نقاط قوت خود درس بگیرید و این تجارب را در امتحانات بعدی نیز به کار گیرید.

توصیه‌های زمان مناسب استراحت دانش‌آموز :

در آغاز مطالعه میزان توجه و تمرکز بالااست. اگر هر نیم ساعت یکبار دست از کار و مطالعه برداریم و استراحت کوتاهی بکنیم، میتوانیم توجه و تمرکز خود را تا پایان روز در حد بالایی نگه داریم. ولی در زمان استراحت نباید کارهای سخت و فعالیتهای ذهنی انجام دهیم.

رعایت نکات زیر برای زمانهایی که بین مطالعات به استراحت اختصاص داده میشود، ضروری میباشد:

نکته * همانگونه که ذهن به تغذیه اطلاعاتی نیاز دارد، به استراحت و آرامش هم نیاز دارد.

نکته * در زمان استراحت از یک تغذیه مناسب استفاده شود.( آبمیوه، میوه، بستنی، شکلات، چای ....)

نکته * در زمان استراحت محیط مطالعه، ترک شود.

نکته * فعالیتهای ذهنی مثل ( بازیهای کامپیوتری، تماشای فیلمهای وحشتناک و ناراحت کننده و ....) ممنوع

نکته * در زمان استراحت میتوان موزیک آرام و ملایم گوش داد ولی موزیک تند و هیجان آور ممنوع

نکته * 15 دقیقه استراحت بین درسها کافی است، اگر درسی مشکل بود و انرژی زیادی از شما گرفت، زمان استراحت را افزایش دهید.

فایل های ضمیمه :

http://salehatschool.ir